Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2016

Οι ορθογραφίες μας!

Όταν ανέλαβα τα πρωτάκια μου, είχαν ήδη ξεκινήσει τη γραφή κάποιων γραμμάτων (α,ε,η,ο,ι) με την προηγούμενη συνάδελφο στο τετράδιο που τους είχε ζητήσει (μισό γραμμές-μισό κενό) το οποίο συνέχισα κι εγώ. Το τετράδιο της Αντιγραφής το χρησιμοποιούσαμε ως εξής:


Στην πρώτη σελίδα είχαν για Αντιγραφή το καινούριο γράμμα, κεφαλαίο και μικρό, μαζί με κάποια συλλαβή του (π.χ. λα, με) ενώ στη δεύτερη σελίδα είχαν μία ή περισσότερες λέξεις ή μια πρόταση με βάση το γράμμα αυτό. Κάθε φορά που μαθαίναμε κάποιο καινούριο γράμμα, στο κενό της σελίδας κολλούσα μια εικόνα με λέξη από το γράμμα αυτό, την οποία, αφού τη μάντευαν, τη γράφαμε στη γραμμή πάνω από το κενό, χωρίς όμως να αποτελεί τμήμα της Ορθογραφίας για την επόμενη μέρα.

Μέχρι να τελειώσουμε όλα τα γράμματα της αλφαβήτας καθώς και τα δίψηφα αι, ει, οι και ου, η αντιγραφή τους ήταν 2 σελίδες την ημέρα, σειρά παρά σειρά φυσικά, με σημειωμένες από εμένα κουκκίδες για το πού θα ξεκινήσουν την κάθε λέξη! Στη συνέχεια, η Αντιγραφή έγινε 1 σελίδα, σειρά παρά σειρά, ενώ όταν άρχισαν να μεγαλώνουν οι προτάσεις μας, έγραφαν πλέον τη μια σειρά κάτω από την άλλη, με σημειωμένες κουκκίδες για το πού αρχίζει η κάθε πρόταση και όχι η λέξη πλέον, μιας και είμαστε μεγάλοι πια!

Λίγες φορές έδινα την προτεινόμενη ορθογραφία του βιβλίου (τις φορές δηλαδή που ξέμενα από φαντασία!) καθώς ήθελα κάτι που να έχει περισσότερο νόημα για τα παιδιά. Σε κάθε γράμμα μέναμε παραπάνω από μία ημέρες κι έτσι χρησιμοποιούσα λέξεις που να περιλαμβάνουν αρκετά από τα γράμματα που είχαμε μάθει μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Κάθε μέρα βλέπαμε μαζί την Αντιγραφή για το σπίτι και επικεντρωνόμουν στα σημεία που έπρεπε να προσέξουν ιδιαίτερα, κάποιον κανόνα δηλαδή ή γραμματικό φαινόμενο. Αυτό τα βοηθούσε στο να έχουν μια επαφή με το τι ακριβώς έχουν να γράψουν στο σπίτι. Την ορθογραφία την υπαγόρευα με ανακατεμένες τις λέξεις και όχι με τη σειρά, για ευνόητους λόγους.


Ακολουθούν όλες οι ορθογραφίες που κάναμε μαζί, με τη σειρά που τις είχαμε. Οι σελίδες με τα γράμματα και την ημερομηνία λείπουν για λόγους… τεμπελιάς!











































































(Από σχέδιο εργασίας με το Ελεφαντάκι!)





































(ή διαζευτικό)


(απόστροφος)






(σ πριν τα σύμφωνα)


(ι στα ουδέτερα, η στα θηλυκά)


(διπλός τόνος)


(είμαι, είσαι)


(της, τις)




(ρήματα σε -ει)


(ρήματα σε -εύω, -ίζω)


(ρήματα σε -ισα, -ησα)




(ρήματα σε -ώνω, -αίνω)



Οι εικόνες μας σε πιο ξεκάθαρη μορφή:
















Τις παρακάτω εικόνες με τα δίψηφα σύμφωνα και τους συνδυασμούς αυ/ευ τις πήρα από εδώ :




















 Τι άλλο;;; Αυτά....
Ελπίζω να βοήθησα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου